Kristiansund soroptimistklubb

Klubben ble stiftet 20.11.1982 av fed.revisor Rie Aas-Andersen, Danmark. Kristiansundsklubben har pr. 1. april 2024 - 25 medlemmer. I juni 2022 var klubben arrangør av R&L-møte i Kristiansund.

Kristiansund soroptimistklubb ble stiftet i 1982 og feirer 40 årsjubileum i 2022.

Vi har medlemsmøte en gang i måneden, bortsett fra juli og august, som er feriemåneder. Vi henter inn foredragsholdere for foredrag om aktuelle og relevante temaer, Soroptimistisk kvarter, yrkesforedrag og / eller "5-minutt" som gjerne går på omgang blant medlemmer og er et selvvalgt tema. Vi har diskusjoner og prosjektarbeid mm. Flere ganger i løpet av året forsøker vi å få til et bedriftsbesøk i vårt nærområde.

Møt oss også på facebook

Kristiansund soroptimistklubb både støtter internasjonale og lokale prosjekter.

Av lokale prosjekter kan nevnes:

- bokutbringertjeneste for biblioteket, en torsdag i måneden
- Julemesse og loddsalg der inntekter bl.a. har gått til:
- l
ekeapparater på det  lokale krisesentret
- motiview sykkel for demente på Roligheten sykehjem

sansehage for eldre ved Frei sykehjem
- tilskudd til "Gode verdier"  (økonomisk støtte til barn og ungdom lokalt)
- kjolesalg der inntekten har gått til Bunadsgeriljaen
- julemarked der inntektene av salget går til ulike prosjekter både internasjonalt og lokalt.
- 8.mars-arrangement
- oransje dager for å markere motstand mot vold mot kvinner.

Av sentrale prosjekter som vi støtter / har støttet

- fadderbarn i Thailand
- støtte til div. vannprosjekter
- støtte til utdanning av ungdom i Moldova

Møtedag er 1. tirsdag i måneden kl.18.30 i "Nordic-light"

Klubben er åpen for nye medlemmer. Vil du vite mer, ta kontakt med presidenten - epost:  kristiansund@soroptimistnorway.no eller andre medlemmer. Sjekk "Hva skjer" for mulig endringer i programmet.

Oppdatert 20.12.23/åjh

Kristiansund i vinterdrakt.