L&R i Kristiansund 10.- 12.6.2022

Så var datoen endelig kommet etter en grundig forberedelse, der vi hadde mange møter med planlegging, oppretting av komitéer, kontaktet sponsorer/støttespillere.  Vi hadde det morsomt innimellom planleggingen og følte nok at vi kom nærmere hverandre. En spennende periode for oss i SI Kristiansund. Den siste tiden var krevende, da vi hadde møter flere ganger i uka, både komitémøter, styremøter og medlemsmøter. Vi bestemte at vi skulle stille med hatter, vi laget en RAP som vi ville fremføre, planla mannequinoppvisning for å nevne noe.

Fredag 10.juni var plutelig her og vi arrangerte to havnecruise med sundbåten og Inger var guide på begge. Vi tilbød også guideing i Vågen. Vi inntok Kulturfabrikken med "Get-together" kl 1900. Etter å ha ønsket velkommen, inntok klubben vår scenen og fremførte en selvlaget RAP. Servering  av tapas fra Gaupseth. Etter maten kjørte vi også en mannequinoppvisning.

Lørdag: Det ble ønsket velkommen, lystenning og appell v/ Ingrid og Grethe. Så var det ordføreren vår sin tur. Han snakket om den polykrome by. Han fikk, retter innlegget, overrakt en nydelig bilde som Bodil hadde malt. Deretter fikk vi et nydelig  musikkinnslag av Operaens sinfonietta.

Så var det paneldebatt med tema "Opening doors to a bright future". Deretter ble vi presentert for to spennende, internasjonale  prosjekter av SI Bergen og SI Trondheim Syd. Mentorprogrammets rådgivingsgruppe snakket litt om mentoring og her var det mange tips å ta med seg.

Vi inntok lunsj og rakk også et besøk på salgsbodene. Her hadde klubbene mye fint for salg. Vi arrangerte også kjolesalg og over 20 kjoler ble solgt.

Etter lunsj fikk vi en forrykende danseoppvisning av Annetts danseteria før vi gikk over til å høre om FFFF - Fornyet, Forenklet for Fremtiden.

Vi avsluttet møtet med Ekstensjon v/ Ekstensjonskomitéen.

Vi fortsatte dagen med Bankett i Festiviteten kl 1900. Her hadde damene pyntet seg og mange hadde bunad fra sin landsdel.

Lise Kvendseth gjorde en flott jobb som toastmaster og loset oss fint gjennom kvelden. Hun gjennomførte en flott "aamtale" med Grethe på scenen. Ingri og Ingrid hadde også en fin informasjon som ble gjennomført som en morsom "samtale" dem imellom.

Ellers var det mange fine taler og ord og sang gjennom kvelden. Maten var helt nydelig, gulrotsuppe som forrett, hovedrett var klippfisk på en seng av potetmos og chorizo, kake med sjokolademousse til dessert.

Vi hadde en spennende og flott kveld.

Søndag måtte vi tidlig opp igjen for å sjekke at salen i Festiviteten var i orden før Representantsskapsmøtet. Det ble noe knapp tid pga at mange skulle reise tidligere og lunsjen ble fremskyndet.

Unionsstyret takket kristiansundsklubben for et flott gjennomført arrangement. Neste år er Ringerike soroptimistklubb arrangør.

På søndag hadde også noen soroptimister tatt turen til Folkeparken for å reklamere for Soroptimistene på Frivillighetens dag. Noen tilreisende soroptimister var så heldig å bli kjørt ut dit etter møtet av Jofrid.

Åse